Öneriler/Makaleler E-Ticarette Ürün Çeşitliliği Sınırı Yok

E-Ticarette Ürün Çeşitliliği Sınırı Yok

Sanal dükkanlar olarak ifade edebileceğimiz e-ticaret siteleri stoklarını merkezi olarak tutabilmeleri sebebiyle geleneksel kanallardan daha fazla çeşitlilik sunabilmektedir.

Türkiye’de e-ticaret sitelerinde son dönemde gelişme göstermiş olsa ve fiziki mağazalardan daha fazla ürün çeşidine sahip olsalar da yurt dışındaki örneklerinin hala gerisindedir.

 

Normal şartlarda ancak büyük bir iş hanına sığdırılabilecek kadar ürün e-ticaret sitelerinde müşterilere sunulabilmektedir.

 

Ortalama olarak bakıldığında küçük bir dükkanda 5000, orta boy bir dükkanda 8000, büyük bir dükkanda 16 000 ürüne yer verilebilmektedir. Oysa ki bu ürün çeşitliliği e-ticaret sitelerinde sınırsız olabilmektedir.

Dünyanın en fazla tercih edilen e-ticaret sitesi olan amazon.com’un İngiltere versiyonunda 35 milyon ürüne yer verilmektedir. Normal şartlarda bu kadar ürünün bir arada sunulabilmesi imkansızdır. E-ticaret bu imkansızı imkan dahiline çevirmektedir.

 

Ürün çeşitliliğinin fazla oluşu ve karşılaştırma imkanının sunulması müşterilerin e-ticaret sitelerini tercih etmelerini sağlamaktadır.

 

Girişimcilere Özel Hazırladığımız İndirimli Paketimizi Görmek İçin Tıklayın. 

 

9913 kez okundu