Öneriler/Makaleler E-ticaret Pazarlama Eğilimleri

E-ticaret Pazarlama Eğilimleri

E-ticaret firmaları bugünlerde dijital ortamdaki alışveriş artışıyla sahneyi bizler için yeniden hazırlıyor. 

Teknolojinin hızla büyümesiyle e-ticaret de gelişiyor. Büyüme devam ettikçe e-ticaret oyuncuları daha verimli online satışlar sunmak ve satın alma işlemini kolaylaştırmak için yeni teknikler geliştirmektedir. 

Çeşitli firmalar tarafından yakın zamanlarda gerçekleşen flaş satışlar ve günlük fırsatlar tanıtımıyla, e-ticaret, perakende sektöründe hareketlilik başlatmıştır. 

Yenilikçi e-ticaretin gücü başarıyla kanıtlanmıştır. Günümüzde gördüğümüz gibi uyarlanabilir ve esnek online ticaretin bir varyasyonu olarak e-ticaret ciddi bir dönüşüm aracıdır.

Tüketiciler artık parmaklarının ucundan daha çok bilgi ve seçime erişebiliyor. Öyle ki; online hareketlerimizi analiz edebilmek adına e-ticaret şirketleri için ciddi bir bilgi zemini oluşturuyor. Böylelikle oturmuş kalıpların dışına çıkıp çıkarları geride bırakarak, daha ilginç ve rekabetçi ürünler sunuluyor. 

Dijital faaliyetler ve elde edilen verilerin yükselişiyle birlikte e-ticaret stratejilerini formüle etmemize olanak sağlıyor. Bu durum Türk ticaret pazarında e-ticaret oyuncularının gelişimine büyük katkı sağlamaktadır.  

Bu yıl gelişen yeni tekniklerle birlikte e-ticaret satışları ivmesinde yükselme gözlemleniyor. Ülkemizde e-ticaret sektörü ve online alışveriş eğilimleri yalnızca artan internet nüfusuna bağlı değildir. 

Ekosistemin değişen dinamikleri desteği ile birlikte önümüzdeki yıllarda gözlemleyeceğimiz gelişme ve büyümeye de hazırlıklı olmalıyız. Ön planda bazı kilit eğilimler beklenmektedir. Bunlar markalaşmaya ve müşteri büyümesini arttırmaya sebebiyet verecektir. 

   

 

 

1. İçerik Pazarlama Önem Kazanacaktır:

Genel tanımlama ve kalıplaşmış açıklamalardan ziyade özgün ve bilgilendirici içerikler ön plana çıkacaktır. Google ve diğer arama motorları özgün ve benzersiz içeriğe çok daha fazla önem verecektir. Böylelikle arama sonuçlarında yüksek sıralara çıkma kaygısı taşıyan işletmeler içerik stratejilerini yeniden geliştirmek zorunda kalacaktır. Müşteriler navigasyon özelliği taşıyan ve ödeme kolaylığı sağlayan eticaret sitelerindeki ayrıntılara bağlı olarak satın alma işlemlerini artıracaktır. Takdir edersiniz ki; daha çok ayrıntı içeren ve bilgi verisi yüksek olan e-ticaret siteleri daha güven verici ve satın almaya teşvik edicidir. 

2. Eticaret SEO ve Sosyal Sinyalizasyon:

Google gibi arama motorları tüketiciye en uygun içeriği sağlamaya çok önem veriyor. Bu öneme çevrimiçi reklamların da dahil olacağı ön görülmektedir. Tüm bu yeni düzenleme marka savunuculuğu odaklı pazarlamacılar için tüketicilere paylaşılan büyük içeriğe sahip olmayı hedeflemektedir. Düşük maliyet ve daha fazla müşteri çekme konusunda da büyük rol oynamaktadır. Bu düzenlemenin hedefinde tüketici sadakati, içerik ve sosyal sinyalizasyon geliştirme, çoğu markanın satış modelini olumlu etkilemeyi baz almaktır. 

3. Sosyal Medya Pazarlamasında Çeşitlilik:

Günümüzde e-ticaret markalarının büyük bir çoğunluğu toplu reklam ve daha yüksek kişiye hitap eden potansiyel müşteriler için Facebook'u kullanmaktadır. Facebook'un sağladığı geribildirim, durum analizlerindeki değişiklik ile pazarlamacılar trafiği görüntüleyebilmek adına sosyal medyada aktifliği arttırmaktadır. Facebook kendisi ve kullanıcıları için yatırıma devam ettiği müddetçe diğer platformlarda daha fazla yatırıma başlamak zorunda kalacaklar. Bu ağlarda ödeme pozları için çalışma eğilimi arttıkça gelir gelimi de artacaktır. Pinterest, Twitter, Instagram gibi diğer sosyal medya platformlarında da bu ödeme pozlarında yüksek bir benimseme olacaktır. Markalar için trafiği arttırmak, sınırlı kanala bağlı kalmakla mümkün olmayacak ve kendi ağlarını çeşitlendirmeye yönlendirecektir. 

4. Mobil Pazarlama Artacak:

İnsanlar daha fazla mobil alanlarda bilgi tüketmeye devam ettikçe mobil pazarlama da büyüyecektir. Anlık gezintilerden sonra kullanıcı istediği işlem seviyesine sorunsuz devam edebilecektir. Mobil reklama tıkladıktan hemen sonra işlemini tamamlamak için istediği entegrasyona izin verilecektir. Biz de promosyonlar ve içerik paylaşımları için Hat ve WeChat gibi mobil sohbet platformlarında, resmi kanalları, büyük e-ticaret oyuncularından bazılarını gördük. Ve bu, onların daha da büyümesini sağladı.

5. Pazarlama Reklamları Yeniden Büyüyecek: 

Herkesin pazarlama çoğunluğuna atladığı gözlemleniyor. Bu boşluğun gün geçtikçe daha da devam edeceği öngörülüyor. Bir web sitesinde ürünü ziyaret etmek ve her yerde bu ürünü takip edebilmek pazarınızı olumlu etkileyecektir. Doğru müşteriyi elinizde tutmak için ürünün ve markanın yeteneği büyük rol oynamaktadır. Facebook alanına Atlas reklam platformunu getirerek cihaz reklamlarının artmasının yanı sıra, reklamverenler için izleme fırsatını sağlamış ve çok daha etkili olmalarına sebebiyet vermiştir. Facebook'un mobil erişimi ve aktif kullanıcı tabanı göz önüne alınırsa bu ciddi bir mobil dönüşüme yol açacaktır.

31717 kez okundu